0591 745 455

Icoon pinterest
Facebook logo van de facebookpagina van het Centrum Ontwikkeling en Educatie
Icoon twitter
LinkedIn icoon

Profiel- en studiekeuze traject

Een persoon loopt over een fietspad omringd door weiland en bomen. De persoon nadert een afslag.

De vraag “ Wat wil ik nu echt?” is niet te beantwoorden door stil te zitten en na te denken. Daarvoor ga je actief op onderzoek!

Wat iedereen ook tegen je zegt, hoeveel tips je ook krijgt, uiteindelijk maak je zelf de passende keuze voor de studie die je wilt gaan volgen. Als je weet wie je bent en waar je goed in bent, kun je betere keuzes maken. De keuze van een profiel, vervolgstudie of overstap naar een andere school of studie zijn beslissingen waar je zelf achter moet staan. Maar hoe doe je dat?

De eerste stap is jezelf leren kennen. Waar word jij blij van? Waar ligt je kracht? Als je dat weet, kun je een bewuste studiekeuze maken. Geef jezelf de ruimte om te ontdekken wie je werkelijk bent en wat bij je past. De coach gaat graag met jou op een ontspannen, actieve en doelgerichte manier aan de slag. Aan het eind van het traject heb jij praktische handvaten om te kunnen kiezen uit twee of drie passende mogelijkheden.

We werken met behulp van de Keuzecoachmethode. Allereerst gaan we samen de losse puzzelstukjes helder krijgen, combineren en onderzoeken wat echt bij je past. Onderwerpen die in de gesprekken aan de orde komen zijn o.a.: het keuzeproces en keuzestijlen, waarden, leerstijlen, interesses, kwaliteiten, vaardigheden, capaciteiten, houding en motivatoren. Vooral de intrinsieke motivatoren zijn bepalend voor het succes van je keuze.

Stap voor stap kom je dichter bij een gemotiveerde keuze. En… heb je genoeg bagage om ook in de toekomst keuzes te maken en bij te stellen.

Wil je meer lezen over de Keuzecoachmethode? Kijk dan ook eens op www.keuzecoach.nu

Neem gerust contact op en laat je informeren over de trajectmogelijkheden via info@hcoe.nl 

 


MILS leerstrategie onderzoek
Binnen HCOE bieden wij ook het MILS leerstrategie onderzoek aan. Wil je meer inzicht in hoe je kind het beste kan leren voor toetsen? Met dit onderzoek kunnen we vaststellen op welke manier informatie het beste binnenkomt. Het onderzoek is geschikt voor kinderen vanaf negen jaar en kan ook afgenomen worden bij volwassenen. Door te weten hoe je leert, krijgen kinderen en jongeren meer zelfvertrouwen, betere schoolresultaten en minder stress bij het voorbereiden van toetsen. Sla je informatie goed op door het te lezen? Of juist door het te horen? Kun je goed via plaatjes leren, of komt dit helemaal niet binnen? En het belangrijkste: hoe pas je deze informatie toe en vind je voor jou de beste manier om te leren? Dit en meer wordt duidelijk door het MILS leerstrategie onderzoek